Innobox

Innobox metodinis rinkinys – į pagalbą strategiškai ugdyti ateities gebėjimus tiek jaunimui, tiek ir dirbantiems su jaunimu

Ne paslaptis, kad pasaulis keičiasi labai sparčiai. Mokslo ir naujovių pažanga mums jau leidžia mygtuko paspaudimu tyrinėti kosmosą, palaikyti santykius ir mokytis bei dirbti neišėjus iš namų. Norėdami nepasimesti pokyčiuose – turime juos analizuoti bei suprasti, kaip jie paveiks mus ir mūsų veiklas ateityje. O kad susikurtume sau norimą ateitį – reikia strategiškai ir nuosekliai ugdytis ateities gebėjimus.

Mūsų komanda , išvertė bei išleido „Innobox“ metodinį rinkinį, kuris padės jaunimui, bei dirbantiems su jaunimu, ugdytis ateities gebėjimus, bei įkvėps imtis naujovių kūrimo jų gyvenime ir veikloje.

Atsisiųskite skaitmeninę „Innobox“ lietuvišką  versiją.

Suomijos skaitmeninio darbo su jaunimu ekspertų centras „Verke“ sukūrė „Innobox“ priemonių rinkinį, kuris skirtas tiems, kurie nori imtis naujovių kūrimo savo asmeniniame gyvenime, bendruomenėje ar organizacijoje. Lietuvoje VšĮ „Nectarus“ ir „Vilnius – besimokantis miestas“ komandos pastaruosius mėnesius įgyvendino mokymo kursus jauniems žmonėms ir dirbantiems su jaunimu apie ateities gebėjimus, idėjų vystymą bei kaip praktiškai panaudoti „Innobox“ priemonių rinkinį savo veiklose. Mokymų dalyvė abiturientė Rugilė Zubauskaitė dalijasi savo patirtimi, o svarbiausia, laimėjimu – savo pačios sukurtu projektu apie jaunų žmonių įsidarbinimo galimybes ir profesijos paieškas:

„Esu abiturientė ir netrukus jau paliksiu savo gimtąjį miestelį bei persikelsiu į sostinę, kur ieškosiu savosios laimės ir naujo gyvenimo. Mane visada domino įvairūs projektai padedantys ne tik susirasti naujų draugų, bet ir tobulėti kaip asmenybei. Iš pradžių buvo nelengva, nes įtemptas gyvenimas ir pandemija suardė nusistovėjusį ritmą, kaip ir kantrybę mokytis kažko nauja. Tačiau mokymų vadovų Nerijaus ir Giedrės dėka viskas palengvėjo. Vienas smagiausių projekto prisiminimų – diskusijos ir minčių lietus. O pasinaudojus mokymų veiklomis sukūriau projektą, padėsiantį mažesnių miestelių paaugliams surasti norimą darbą ir realizuoti save kaip tam tikros profesijos darbuotoją. Tai padės ne tik jaunimui, bet ir jaunimo organizacijoms suteikti informaciją jaunam žmogui apie darbą bei darbdavius, kurie jų lauks po mokyklos baigimo“, – dalijasi Rugilė.

Rinkinyje randamas veiklas ir užduotis galima atlikti vienam, komandoje ar net su visa bendruomene ar kolegomis organizacijoje. Kita mokymų dalyvė Karolina Čižaitė pabrėžia komandiškumo svarbą: „Atlikinėdama užduotis supratau, kad idėjos ir tikslai įgyvendinami kryptingiau ir greičiau dirbant komandoje – ko man iki šiol trūko. O užduotys ir diskusijos man padėjo išgryninti savo idėją. Rekomenduočiau šį rinkinį moksleiviams, jaunimo organizacijoms, netgi įmonėms. Šiuo metu ypač akcentuojamas komandinis darbas, tačiau trūksta priemonių, palengvinančių užduotis dirbant kartu. „Innobox“ gali būti ta priemonė.“

 

Kaip naudoti „Innobox“ rinkinį?

Atsisiųskite skaitmeninę „Innobox“ lietuvišką  versiją.

Rinkinyje siūlomas veiklas ir užduotis jūs galite atlikti pavieniui, komandoje ar net su visa bendruomene jūsų organizacijoje. Visos užduotys, priemonės ir skaitmeniniai įrankiai yra pateikti „Kuriantys ateitį“ grojaraščiuose https://vilnius.cityoflearning.eu platformoje. Šiuos grojaraščius galite naudoti kaip pagalbinę priemonę, kuri padės jums struktūruoti naujovių kūrimo procesą bei visiems dalyvaujantiems į(si)vertinti ateities kūrimo gebėjimus bei pasiekimus.

„Kuriantys ateitį“ mokymosi grojaraščiai:

  1. Ateities gebėjimai. Šis grojaraštis padės pasitikrinti jūsų pasiruošimą ateičiai bei strategiškai ugdytis gebėjimus. Šio grojaraščio veiklos remiasi „Globalių jaunimo gebėjimų“ tyrimu ir papildo „Innobox“ rinkinio veiklas.
  2. Besikeičiantis pasaulis. Šis grojaraštis pakvies jus peržvelgti jūsų veiklos ir darbo pagrindus – strateginius dokumentus, veiklos modelius. Taip pat jūs galėsite apmąstyti ir įvertinti didžiąsias tendencijas, kurios lėmė pasaulinius pokyčius, ypatingai technologinę kaitą.
  3. Kūrybiškumas. Šiame grojaraštyje siūlomos veiklos pakvies jus išbandyti kelias įvairiapusiškas veiklas, kurios įkvėps kūrybiškai mąstyti, girdėti, matyti ir veikti.
  4. Iššūkiai ir sprendimai. Šio grojaraščio veiklos padės apmąstyti problemas ir iššūkius, su kuriais susiduriama dirbant su jaunimu arba būnant jaunu žmogumi.
  5. Idėjos plėtojimas. Šio grojaraščio veiklos susideda iš dviejų dalių. Pirmoje dalyje galėsite savo idėjomis pasidalinti su kitais bei atsirinkti vertingiausią sprendimą. Antros dalies veiklos padės iš naujo ir įvairiapusiškai įsivertinti bei išplėtoti savo idėją.
  6. Sprendimo pateikimas. Šio grojaraščio veiklos jums padės sustiprinti kuriamą pokyčių idėją bei padės atrasti, kaip patraukliai ją “supakuoti” ir pristatyti tikslinei auditorijai.

„Innobox“ rinkinio vertimą, leidybą bei skaitmeninių priemonių kūrimą palaiko ir finansavo ES programa „Erasmus+“, Jaunimo reikalų departamentas prie SADM ir Vilniaus miesto savivaldybė.